اخبار

بازدید سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری از شهرک صنعتی پرند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: معاونت علمی و فناوری مصمم است تا با اجرایی‌سازی قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان راه را برای توسعه بازار و رونق این کسب و کار‌ها هموار کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در بازدید تعدادی از واحد‌های فناور صنعتیشهرک‌های صنعتی پرند گفت:

رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان مستقر در این دو شهرک صنعتی روند صعودی قابل ملاحظه‌ای داشته است

و برنامه ریزی خوبی که برای دانش بنیان شدن این صنایع صورت گرفته است باید با شتاب بیش تری ادامه پیدا کند.

ستاری نامه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری برای توسعه زیست بوم شرکت‌های دانش بنیان هدف اصلی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و حل کردن مشکلاتی است که این شرکت‌ها با آن سر و کار دارد و اجرایی شدن بیش از ۱۲۰ سرفصل حمایتی این قانون، تا کنون زمینه اشتغالزایی و خلق ارزش افزوده کسب و کار‌های دانش بنیان را فراهم کرده است.

رییس ستاد توسعه فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان، ارزش آفرینی ۶۰ هزار میلیارد تومانی و ایجاد بیش از ۳۰۰ هزار شغل را ماحصل فعالیت بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: نقش شرکت‌های دانش بنیان در ایجاد ارزش افزوده، صادرات و اشتغال بیش از پیش پررنگ شده است و با ایجاد محیط مساعد فعالیت این کسب و کارها، این روند با شتاب بیش تری ادامه می‌یابد.

ستاری، معافیت‌های مالیاتی، گمرکی و اسقرار محل فعالیت در شعاع مشخصی از شهر‌های بزرگ را بخشی از حمایت‌های قانونی از دانش بنیان‌ها برشمرد و اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری مصمم است تا بتواند با همکاری وزارت صنعت معدن و تجارت و دیگر نهاد‌های دست اندرکار، چتر حمایت از شرکت‌های صنعتی را گسترش دهد و بازار داخلی و بین المللی مطلوب برای محصولات و خدمات این کسب و کار‌ها را توسعه بدهد.

ستاری ضرورت توسعه زیست بوم کارآفرینی و نوآوری برای رونق کسب و کار‌های دانش بنیان و استارت آپی را یادآور شد و افزود: در کنار تمامی حمایت‌های زیرساختی و مادی، محیط مساعد کسب و کار شرکت‌ها است که باید فراهم بشود تا بتوانند در بستر این محیط به توسعه کسب و کار و بهبود فعالیت خود بپردازند.

بازدید از ۹ واحد فناور

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در نخستین بخش بازدید از واحد‌های دانش بنیان با حضور در شهرک صنعتی شمس آباد از شرکت ریز زیست فناوری پوست برنا تولیدکننده تجهیزات پزشکی، جراحی و ارتوپدی، شرکت دانش بنیان ماه ماشین آریا تولیدکننده سیستم‌های توزین دینامیک و استاتیک اندازه گیری محصولات کشاورزی و کارخانجات آرد، شرکت دانش بنیان مهندسی علم و فن آراد سازنده دستگاه‌های بسته بندی و ارائه دهنده راهکار‌های تولید ماشین‌های سورتینگ با دوربین و فناوری بینایی دیدن کرد.

همچنین شرکت دانش بنیان فن آوران پولادژن سازنده سیستم‌های هیدرولیک تست پمپ‌های بادی پمپ‌های برقی سیلندر‌های هیدرولیک و تست شیرآلات صنعتی، شرکت آترا حرارت سازان طراح و سازنده کوره‌های صنعتی و خطوط عملیات حرارتی و نیز شرکت مهندسی سپهر آمیزه رازی تولید کننده پلیمری مستقر در شهرک صنعتی شمس آباد دستاورد‌های خود را به معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ارائه کردند.

ستاری در ادامه با حضور در شهرک صنعتی پرند از شرکت دانش بنیان فن نیرو تولید کننده سیستم تصفیه آب و آب شیرین کن و شرکت طیوران افزار تولیدکننده تجهیزات صنعت مرغداری و تخم مرغ‌های عاری از بیماری بازدید کرد.

بازدید از فرآیند تکمیل آزمایشگاه سازگاری الکترونیک که توسط مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک انجام می‌شود بخش دیگری از حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در شهرک صنعتی پرند بود.

منبع:دانشجو 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا