اخبار

نمایشگاه کتاب در شهر جدید پرند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رباط کریم از برپایی نمایشگاه کتاب در شهر جدید پرند خبر داد.

عباس معبودی امروز در گفت‌وگویی در رباط کریم اظهار داشت: رساندن سطح مطالعه نوجوانان و جوانان به استانداردها یکی از مهمترین مسائل فرهنگی است که باید بیش از گذشته به آن توجه شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون سطح مطالعه کتاب‌های غیردرسی در بین نوجوانان و جوانان از استانداردها بسیار پایین است و این موضوع جای نگرانی دارد.

رئیس اداره ارشاد شهرستان رباط کریم با اشاره به اینکه رشد و توسعه کشور و رسیدن به دستاوردهای مهم نتیجه مطالعه و افزایش دانش است، گفت: متأسفانه امروز دانشجویان و دانش‌آموزان برای ارتقای سطح علمی خود تنها به کتب درسی اکتفا می‌کنند و مطالعه کتاب‌های غیردرسی از استاندارد پایینی برخوردار است.

معبودی با بیان اینکه برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه نیازمند فرهنگ‌سازیهای مختلف هستیم، افزود: البته باید زیرساخت‌های لازم نیز در این زمینه فراهم شود تا دسترسی افراد به کتب و منابع مختلف آسان شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، ایجاد و ساخت کتابخانه‌ها و تأمین منابع مختلف کتاب از مهمترین راهکارهای تشویق و ترغیب جوانان برای مطالعه است، بیان داشت: اگر هر خانواده‌ای در سبد خرید روزانه، خرید کتاب را نیز در اولویت قرار دهد این فرهنگ در بین تمامی اعضای خانواده نهادینه شده و به نسل بعدی نیز انتقال داده می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رباط کریم در ادامه سخنان خود به برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر جدید پرند اشاره کرد و گفت: در کنار این نمایشگاه، نمایشگاهی از صنایع دستی هنرمندان نیز در معرض دید عموم قرار گرفته است.

معبودی توسعه کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه را از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و اظهار داشت: توسعه امور فرهنگی در مناطق جدیدالتاسیس شهر جدید پرند نیز از مهمترین اولویت‌ها است.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه 2 هزار جلد کتاب از منابع مختلف علمی، آموزشی، تاریخ، هنر و کمک درسی در معرض دید قرار داده شده است، گفت: براساس تمهیدات اندیشیده شده این کتاب‌ها با 20 تا50 درصد تخفیف به علاقمندان عرضه خواهد شد.

معبودی همچنین به آثار صنایع دستی موجود در این نمایشگاه اشاره و عنوان کرد: بانوان سرپرست خانوار و دیگران فعالان صنایع دستی نیز با حضور در نمایشگاه کتاب علاوه بر عرضه آثارشان حرفه خود را نیز به علاقمندان آموزش می‌دهند.
گفتنی است: نمایشگاه کتاب و صنایع دستی پرند از امروز تا 20 آبان از ساعت ٩ تا ٢٢ واقع در پرند بالاتر از میدان استقلال، پارک فدک پذیرای علاقمندان است.

صفحات ما  در  اینستاگرام   و    تلگرام را دنبال کنید.

منبع:فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا