اخبار

افتتاح ۷ پارک محله در شهر جدید پرند در دهه فجر

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند خبر داد: هم‌اکنون در حال انجام مراحل اولیه برای انعقاد قرارداد پروژه‌های بزرگ در قالب مشارکتی هستیم که براین اساس قرار است ۸ مرکز محله برای تأمین خدمات روزانه شهروندان در سایت‌های مسکن مهر (فازهای ۳، ۴، ۵ و به ویژه ۶) احداث و در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد.

محسن وطن‌خواهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های این شهر جدید بیان کرد: مدیر عامل شرکت عمران

کلانشهر تهران با گذشت ۲۱۰ سال سابقه پایتختی در حال حاضر دارای ۲ تا ۳ رود دره است درحالی که شهر جدید پرند تنها با ۲۶ سال سابقه هم‌اکنون درحال ساخت یک رود دره ۳۲ هکتاری به طول ۲ هزار و ۲۰۰ متر مربع و عرض متوسط ۲۰۰ تا ۲۵۰ متر مربع بوده که بخش عمده‌ای از آن در قالب بوستان مشاهیر در ۲۲ بهمن سال جاری به افتتاح خواهد رسید.

وطن‌خواهی از آغاز به کار یک سمپوزیوم مجسمه‌سازی در بوستان مشاهر این شهر جدید خبر داد و گفت: این سمپوزیوم با حضور بهترین و برجسته‌ترین اساتید مجسمه‌سازی برگزار و حدود ۲۰ اثر در این منطقه در حال تولید است که اقدامی بسیار قابل توجه و چشمگیر در این مجموعه به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در ادامه سخنان خود از وجود ۱۴ رام قطار (حومه‌ای) رفت و ۱۴ رام قطار برگشت به طور روزانه در این شهر خبر داد و گفت: شرکت عمران پرند در زمینه مترو نیز وظایف خود را به طور کامل انجام داده و اراضی لازم برای اجرای پروژه را آماده کرده است، در این راستا قرارگاه خاتم‌الانبیا باید به محض تحویل این اراضی از ما ظرف مدت ۶ ماه پروژه را تکمیل و به بهره‌برداری برساند.

وطن‌خواهی با اشاره به رویکرد و سیاست جدید وزارت راه و شهرسازی مبنی بر هویت‌دار کردن شهرهای جدید نیز بیان کرد: در این راستا اقدام به ساخت زمین‌های بازی روباز و مناسب برای شهروندان این شهر کرده و در تلاش هستیم تا ۷ پارک محله را تا دهه فجر سال جاری به افتتاح برسانیم هرچند که این مراکز هم‌اکنون درحال خدمات رسانی به شهروندان هستند.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود همچنین از وجود پروژه‌های بزرگ مشارکتی در پرند خبر داد و گفت: هم‌اکنون در حال انجام مراحل اولیه برای انعقاد قرارداد این پروژه‌ها در قالب مشارکتی هستیم که براین اساس قرار است ۸ مرکز محله جهت تأمین خدمات روزانه شهروندان در سایت‌های مسکن مهر (فازهای ۳، ۴،۵ و به ویژه ۶) احداث و در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد.

وطن‌خواهی همچنین خبر داد: هم‌اکنون پروژه احداث تالار شهر پرند و ۲ کلانتری نیز در دست طراحی بوده و در این حین ۲ مرکز آتش‌نشانی در مرحله ساخت قرار دارد.

 وی با اشاره به پروژه ۲ خطه کردن راه‌اهن شهر جدید پپرند نیز بیان کرد: شرکت عمران برای تأمین ۵۰ درصدی هزینه پروژه آمادگی کامل داشته و زمین لازم برای تجهیز کارگاه این عملیات را به شرکت راه آهن واگذار کرده است که کارگاه آن نی زهم‌اکنون فعال است.

به گفته وطن‌خواهی هدف اصلی شرکت عمران شهر جدید پرند ورود حمل و نقل ریلی به داخل فضای شهریست و باری این هدف حاضر است هر اقدامی را انجام دهد، گفتنی است در این راستا متعهد شده ۱۳۵ میلیارد تومان از هزینه پروژه را تأمین کند که به محض ارائه اسناد مالی آماده واگذاری این اعتبار خواهد بود./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا